Aller eerst niet geheel onbelangrijk, wat versta ik onder een levenshouding? Ik versta daaronder de manier waarop je in het leven staat. Hoe je als persoon tegen bepaalde dingen aankijkt of er mee om gaat. Ik vind dit ook een stukje karakter, maar je bent nooit te oud om te leren. Ook vind ik dat de drukte in je leven onder levenshouding valt. Jij bent zelf diegene die bepaalt wat je doet en wat je leuk vind. Daarmee komen we ook gelijk bij mijn eerste punt wat betreft een goede levenshouding. Ik vind het belangrijk dat je niet teveel hooi op je vork neemt. Kies ook is voor jezelf en laat je niet op je kop zitten. Teveel hooi op je vork nemen zorgt ook alleen maar voor extra stress wat niet goed is voor lichaam en geest. Zorg er dus voor dat je voor jezelf een paar keer in de week een rust moment neemt. Tijdens z'n rust moment kan je ook goed nadenken over dingen die spelen in je leven en goede keuzes maken en zo komen we bij mijn tweede punt.
Eerst denken en dan pas doen. Naar mijn mening is het verstandig om over de meeste dingen eerst even na te denken en dan pas te doen. Natuurlijk hoeven dat niet altijd weken en weken te zijn. Al is het maar 5 minuten. Op die manier neem je de tijd om de voor en nadelen te overwegen, zodat je een keuze kan maken die bij je past. Het is nooit leuk om een keuze te maken waar je later weer spijt van krijgt. En het is niet erg om af en toe spontaan te reageren, integendeel. Dat kan ook wel is goed voor je zijn, maar toch blijf ik erbij dat er even over nadenken nooit weg is. Zoals ik net al zei hoef dat niet lang te duren anders krijg je al snel dat je het vergeet of uitstelt en van uitstel komt afstel! Dat is nog zo is waar ik van overtuigd ben dat het zo is. Probeer zoveel mogelijk dingen gelijk af te maken en achter de rug te hebben anders blijft het in je hoofd zetten. Vermijd zoveel mogelijk uitstellen, omdat het dan al snel wordt vergeten. Ik snap ook wel dat je niet altijd alles gelijk kunt doen. Ik doe dat zelf ook niet. Dit is dan ook een punt waar ik zelf nog veel aan kan werken. Ik ben zelf ook geneigd om veel uit te stellen of eerst iets anderes te gaan doen en daarom moet ik ook veel op het laatste moment doen. Geloof me, dat is pas echt stressvol! Dus om zoveel mogelijk stress te voorkomen moet je proberen zo min mogelijk uit te stellen, want dan heb je het maar gehad toch?!
Als laatste denk ik dat je ook positief in het leven moet staan. Ik geloof dat je overal een voordeel of ook wel een les uit kunt halen. In het leven gebeuren nou eenmaal vervelende dingen. Ik kan me haast niet voorstellen dat er iemand waarbij altijd alles zoals gepland gaat. Het is niet erg om dingen te plannen, omdat je dan ook weinig dingen uitstelt. Waar ik het net al over heb gehad, maar er gaat altijd wel wat mis. Het leven is onvoorspelbaar en iedereen wordt wel is gekwetst. Leer daar van en zorg ervoor dat je die fout niet nog een keer maakt. Dit zal niet altijd lukken, maar je kunt het op zijn minst proberen.
Dus naar mijn mening zijn deze punten erg belangrijk:€
- Neem niet teveel hooi op je vork. Neem ook af en toe is rust en denk aan jezelf.
- Denk na voordat je dingen doet. Zorg ervoor dat je de kans klein maakt om een verkeerde keuze te maken
-Stel niet teveel uit. Van uitstel komt afstel!
Als laatste is het natuurlijk belangrijk om voldoende te slapen, jezelf goed te verzorgen en goed te eten. Zorg dat je vitamines binnen krijgt, zodat je sterkt door het leven kunt gaan, maar ik denk dat dit wel voor zich spreekt. En last but not least, blijven lachen!

Geen opmerkingen:
Een reactie posten