Ik vind persoonlijke hygiëne heel belangrijk. Het is een stukje verzorging van jezelf en het laat zien wie je bent. Weinig mensen vinden het fijn om naast iemand te zitten die stinkt of er niet fris uitziet. Je vindt het zelf ook niet fijn om in de trein in een zweetoksel te hangen ,toch? Het is ook bewezen dat verzorgde mensen eerder worden aangenomen dan minder verzorgde mensen. Vind ik ook volkomen logisch. Hetzelfde geldt voor het vinden van een levenspartner. Een eerste indruk is meestal de meest bijvende. In contact met mensen speelt hygiëne gewoon een grote rol.
Naar mijn mening hoeft een goede verzorging ook niet lang te duren. Elke dag even onder de douche springen, je tanden poetsen en schone kleren aantrekken kan binnen een halfuur gebeurd zijn. Daarnaast vind ik stoppels er ook altijd erg onverzorgd uitzien bij mannen, maar dat is volgens mij echt mijn persoonlijke mening. Ook eens in de twee maanden naar de kapper hoeft volgens mij geen grote drempel te zijn. Het kost misschien wat geld, maar het ziet er gewoon beter uit.
Ik vind het belangrijk dat men :
- Regelmatig doucht.
- Regelmatig tanden poetst.
- Zich scheert in het gezicht ( man ).
- Schone kleding aan heeft.
- Lichaamsverfrisser gebruikt.
- Het haar verzorgt.
- Nagels verzorgd en knipt.
De punten die ik net heb opgenoemd vind ik belangrijk wat betreft persoonlijke hygiëne. Ik zie dit ook als normaal. Je houdt jezelf bij niet alleen voor de medemens, maar ook voor jezelf.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

1 opmerking:
Ik ben het helemaal met je eens wat dat betreft! Goed geschreven en heel erg leuk om te lezen!
Probeer de volgende keer wat met je inleiding??
Een reactie posten