Qua eten ben ik ook niet altijd zo goed bezig. Eigenlijk is mijn eetpatroon helemaal verstoord. Al een hele tijd heb ik veel moeite met het wegkrijgen van gewoon normaal avondeten. Het klinkt misschien heel raar, maar ik lus gewoon veel dingen niet meer. Ik ben op dit moment wel bezig om veel dingen opnieuw te leren eten en juist nieuwe dingen te ontdekken. Voor mij blijft dit punt wel lastig. Doordat ik zo slecht avond eet ga ik sneller andere dingen snoepen en dat zijn natuurlijk nooit gezonde dingen. Voor mij is het dan wederom ook geen verrassing dat ik overgewicht heb. Het zou voor mij beter zijn om weer een goed patroon aan te leren en daarnaast mezelf ook aan te leren gezonde dingen te pakken, want die zijn ook lekker! Ik zou ook graag meer water willen drinken. Het is niet zo dat ik veel dingen drink die slecht voor me zijn, maar ik ben er van overtuigd dat water toch echt het beste voor je is.
Tenslotte kan ik wel zeggen dat ik haast nooit alcohol drink. Natuurlijk drink je wel is wat met vrienden, maar ik ga nooit te ver. Ik vind alcoholische dranken ook niet zo erg lekker. Ik drink liever snel even wat anders, zodat ik weer ver kan met bijvoorbeeld dansen. En ik vind ook gewoon dat het teveel geld kost terwijl ik het toch niet super lekker vind. Daarnaast rook ik dan wel weer. Niet zoveel, maar ik doe het toch dus het blijft slecht. Op school bijvoorbeeld rook ik niet, maar zodra ik thuis kom wel. Het is wat dat betreft lastiger om te stoppen, omdat thuis veel mensen om mij heen ook roken. Al is dat natuurlijk geen excuus. Ik moet gewoon stoppen met roken, punt.
Als ik dit zo na lees vind ik wel dat ik veel aan mezelf kan verbeteren.
Ik denk niet dat het handig is om alles tegelijk te veranderen, maar ik bijvoorbeeld beginnen bij het bewegen en daarna langzaam alles verder opbouwen. Ik denk dat ik voor mezelf echt een planning ga maken wat betreft het bewegen. Ik hou me dan wel een beloning voor als ik het schema een bepaalde tijd heb vol kunnen houden. Zo maak ik het ook nog een beetje leuk voor mezelf.

Geen opmerkingen:
Een reactie posten