Deze keer heb ik een bewegingtest gedaan. De uitslag was voor mij niet erg verrassend. Ik beweeg te weinig, maar zo'n vermoede had ik al.
Ik sport één keer in de week een uur, ik loop op dinsdag naar mijn stage en op zaterdag loop ik de hele dag voor mijn werk. Dat zijn eigenlijk de enige 'sportieve' dingen die ik doe.
Ik weet van mezelf dat ik te weinig beweeg. Ik zou ook graag wel meer willen bewegen, maar eerlijk gezegd heb ik daar weinig tijd voor. Ik weet dat dit een slecht excuus is, maar toch is het zo. Ik zit veel op school en buiten school moet ik er ook veel voor doen. Op zaterdag werk ik van half 7 tot 6 en daarna heb ik echt geen zin meer om een rondje te gaan rennen bijvoorbeeld. Zondag is mijn luierdag en ik vind ook dat ik die dan verdien. Ik weet wel dat het ook goed is om op zondag een rondje door de polder te lopen of te fietsen, maar ik kan me er meestal gewoon niet toe aanzetten. Hoewel ik weet dat je daar wel lekker fris van word.
Dit bericht wordt niet zo lang aangezien de conclusie al vanaf het begin duidelijk was. Ik sport te weinig. Ik zou wel meer willen sporten en ik ga gewoon is beginnen met gewoon is op zondag een rondje te gaan lopen samen met mijn vriend. Met zijn tweeën is het altijd leuker dan alleen en hij kan me dan ook motiveren.
Ik raad jongeren van mijn leeftijd wel aan om een keer goed naar zichzelf te kijken qua bewegen. Bewegen is gewoon belangrijk, omdat je dan ook gezonder bent en dus minder moe etc. Je kan je dan beter concentreren op dingen en je staat gezonder in het leven.
Een aantal tips om leuk te gaan sporten:
- Zoek iets wat je echt leuk vindt. Ga niets tegen je zin in doen. Er zijn genoeg verschillende sporten en desnoods probeer je wat uit.
-Zoek iemand waarmee je kan gaan sporten. Met zijn tweeën is het altijd leuker en je kan elkaar motiveren
- Ga niet gelijk overdreven sporten. Begin rustig en voer het daarna rustig op. Niemand zit te wachten op twee dagen spierpijn.
- Sporten hoeft niets te kosten! Ga in plaats van met een vriend(in) op een terrasje zitten is een rondje lopen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)

Geen opmerkingen:
Een reactie posten